MİMLENDİM | DEEPTONE


Sevgili DEEPTONE resmen aklımı okuyup bir mim etkinliği başlatmış. Geçenlerde "Neden ben bu etkinliklere dahil olamıyorum? Neden kimse beni mimlemiyor?" diye üzülürken bir baktım Deeptone beni bir mim etkinliğine davet etmiş. Bunu ilk defa gerçekleştireceğim için ve bunu Deeptone'un sayesinde yaptığım için çok mutluyum. Buradan ona teşekkürlerimi göndermeyi borç bilirim. Ve aramıza yeni katılmış bir isim olan YASEMİN IŞIK tarafından da mimlendim, etkinliğe dahil edildim. Bu nedenle ona da çok teşekkür ediyorum.

Mim etkinliğinin ne demek olduğunu bilmediğimi anlamış olacak ki Deeptone ŞU paylaşımında etkinliği ve detaylarını paylaşarak beni aydınlattı. İsteyen bu etkinliğin doğrusu nasılmış diyerek yazının aslına gidip bakabilir. Ben de elimden geldiğince kurallara uymaya çalışıp şu mim işini düzgünce gerçekleştireceğim.

Mim etkinliğimizin konusu marka... Dolayısıyla etkinliğe geçmeden önce markalar hakkında iki çift kelam edelim diyorum. Kendimden bahsedecek olursam büyük marka takıntılarım olmadığını söyleyebilirim. Adını duyduğumuz ve başarılı olduğuna inandığımız kuruluşların ürünlerinin daha kaliteli olduğuna dair taşıdığımız algıdan yoksun bir şekilde hayatıma devam ediyorum. Aldığım kıyafetlerin kaliteli ve istediğim tarzda olması giymem için yeterli oluyor. Genelde arka sokaklarda kalmış ufak yerlerden alışveriş yapıyorum. Bu şekilde zincir mağazalara gömeceğim parayı o küçük butiklerin tatlı sahiplerine vermiş oluyorum ve bu beni daha çok tatmin ediyor. Giyim kategorisi için dikkat ettiğim bir marka yok. Kafamdaki standartlara uygun olması yeterli diye düşünüyorum. Gıda ürünlerinde işin içine sağlık gibi bir faktör girdiğinden daha titiz davranmaya çalışıyorum. İçeriklerini ve onaylandığı kurumları inceleyerek bir karar veriyorum. Aynı zamanda güvendiğim, ürünleri sağlıklı koşullarda işlediklerini düşündüğüm markalar varsa elim onlara gidiyor. Bu noktada seçimim çok fazla reklamı yapılan en iyisidir değil kesinlikle. Araştırmalarımın sonucunda en iyisi neyse ona yöneliyorum. Diğer kategoriler için de aynı mantık geçerli.

Marka unsurunun ardında başarılı bir pazarlama tekniğinin yattığını unutmamak gerekir. Köklü kuruluşların daha iyi olduğu, çok fazla duyduğumuz isimlerin daha başarılı olduğu düşünceleri bir yanılgıdan ibarettir. Bu nedenle kategori ne olursa olsun konu tüketime gelince bilinçli bireyler olmaya dikkat etmemiz gerekiyor. Ne istediğimizi bildikten sonra yaptığımız alışverişler bizi daha çok tatmin edecektir. Özellikle gıda konusunda en çok tükettiğiniz neyse gidin ve fabrika ortamlarına imkanınız varsa bakın. Özellikle annelere bunu öneriyorum çünkü o küçük çocukların yediği şeyler çok önemli. Tüm sağlıklarını ve hayatlarını etkiliyor aslında. Bu durumun ne kadar mühim olduğunu köy hayatı ve şehir hayatı adı altında ayırıp inceleyebiliriz. Organik ve olabildiğince doğal beslenmek vücudumuza yapabileceğimiz en güzel şey. Ama herkesin imkanı olmadığından ufak da olsa yediklerimizin kaynağı ne, içinde neler barındırıyor bir bakmak lazım. Ve bunu marka algısından uzak bir şekilde yapmak daha doğru sonuçlara itecektir bizi.

Peki, hayatımızın her alanına dahil olmuş bu markalardan hangileri benim favorilerim arasında?

1. Eau Thermale Avene
Problemli bir cilde sahip olduğum için çeşit çeşit cilt bakım ürünü denedim.Yüzümdeki yağı dengeleyen, güzel bir şekilde nemlendiren, canlılık veren ve rahatlatan gibi özelliklere sahip ürünlerin gerçekten işlevlerini yerine getirmesi çoğu zaman bir mucize. Ve sanırım ben bu mucizeyi Avene ürünlerinde yakaladım. 

2. Apple
Kendilerini bir şirket olarak çok başarılı buluyorum. Piyasada zekice hareket ediyorlar ve bu durum onları bir adım ileriye götürüyor. Teknolojik mallar kısmında çok mu başarılı? Hayır. Fakat insan doğasını çözüp önemli olan karakteri değil güzelliği algısıyla iyi satışlar yapıyor. Reklamları ve pazarlama taktiklerine baktığınızda vurgulanan şeyin daima görsellik olduğunu görebilirsiniz. Bu nedenle beğenerek takip ediyoruz efendim.

3. Nike
Bu markaya karşı büyük bir hayranlığım yok fakat nedense bütün spor ayakkabılarım hep Nike markasına ait oldu. Spor eşyalarımın çoğu da öyle. Yani param olursa yılda bir taytlara 100  küsur veriyorum. Çok mu muhteşem? Hayır. Bu markadan niye alışveriş yaptığımı bilmiyorum bile. Ürünleri güzel, dayanıklı, indirimlerde uygun. Sanırım yeterli kriterler...

Siz markalar hakkında ne düşünüyorsunuz?
En sevdiğiniz üç markayı yorumlarda bekliyorum. Ve mim etkinliğinin gereğinden dolayı arkadaşlarımı bu yazıya etiketleyip onlardan da aynı konuda bir yazı yazmalarını ve favori markalarını anlatmalarını rica ediyorum.

Aysel Ezimova
Ece Evren ( Sanırım başkası tarafından çoktan etiketlendin ama olsun.)
İlayda Şen 
Syrakusa Belafonte ( En az yüz kere bakarak yazdım ismini değiştirsen mi acaba??!)
Sibelynka

Aklıma gelen ilk beş isimle bu mim maceramı sonlandırıyorum. Keyifli okumalar...


25 yorum

  1. güzeldiiiii yine bitirme tezi gibiydiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim, sayende mim neymiş öğrenmiş oldum.

      Sil
  2. İlk miminiz hayırlı olsun :)
    Örnek verdiğiniz markalardan ortak olarak Nike markasını kullanmışız. Nike sağlamdır, iyidir. :) Apple marka bir laptopumun olmasını isterdim ne yalan söyleyeyim. Size katılıyorum, kesinlikle şık dizayna sahipler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, markaları ne kadar önemsemiyor olsak da hayatımızdalar. Kullanmamıza gerek bile kalmadan hem de.

      Sil
  3. Güzel mim'di gerçekten..Bana da aynı mim geldi ama ben pek yazamıyorum bu tür şeyleri..Yorum yaparak katkı sağlamak istiyorum. Markaları seçme sebebimiz aslında kalitelerini satmaları..Bütçe uygun olduktan sonra hiç kimse neden alıyorum demez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Evet haklısınız, esasında kendimizi tatmin etmeye çalışıyoruz ve bu alım gücüne göre değişiyor.

      Sil
  4. :) Güzel olmuş:) Ben de Apple marka bir ürünüm olsun isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)) Çok da önemli bir şey değil canım olmasın ne olacak.

      Sil
  5. Dert etme ben de 2 yıl sonra doğru yazabildim adımı :)
    Mim alındı kıvırcık :) En kısa sürede yazıyorum ve teşekkür ederim :)

    3 marka mı ? hmmm
    Sony
    Eti
    Apple

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekliyorum markalar hakkındaki görüşlerini.

      Sil
  6. İlk mime davet edildiğimdeki heyecanım aklıma geldi. Galiba beni de ilk deep davet etmişti 😊 en kısa zamanda bende yapacağım canım ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet inanılmaz heyecanlandım ben de. Bakalım sen neler yazacaksın merak ediyorum.

      Sil
  7. Hahahh uzun ama yerinde güzel bir mim. Nike ürünleriyle aşk yaşıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, benimki de garip bir alışkanlık.

      Sil
  8. Önce yazını okudum, sonra mimi keyifle cevapladım canım.
    Bu güzel mim daveti için çok teşekkür ederim.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Çok teşekkürler :)
    Yakında yapacağım ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekliyorum canım.

      Sil
  10. Merhaba bloğunuzu tesadüfen gördüm ve katıldım, ben de beklerim :))bugün yeni bir çekiliş de başlattım umarım ona da katılma imkanının olur sevgiler.. http://kozmetikpsikolojisi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, mutlaka uğrayacağım.

      Sil
  11. Çok güzel bir mim olmuş :) Cevapların da bir harika...

    Bu arada takipteyim seni de bloglarıma beklerim...

    makyajbox.blogspot.com ve berilcimcime.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ben de sizin blogunuza uğrayacağım mutlaka.

      Sil
  12. Bu blog işlerine yeni girdim ve okuduğum ilk mimlerden birisisiniz yeni yeni keşfediyorum buraları ve şu nike ve apple ürünlerinde aynı şeyleri düşünüyorum diğer bir markam ise H&M sanırım makyaj malzemeleri aksesuar ve giysilerini kaliteli buluyorum,blogunu çok beğendim ve takibe aldım vaktin olduğu zaman benim bloguma bakarsan çok sevirinirim iyi günler :)) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin aramıza Gizem :)) Teşekkür ederim yorumun için de. H&M benim de çok sevdiğim ve kullandığım bir marka. Blogunu da mutlaka uğrayacağım.

      Sil