BEN BU ARALAR

by - 3/14/2017


Merhaba,
Bir süredir hayatımda meydana gelen sorunları çözmekle ve bir şeyleri yerine oturtmakla uğraşıyordum. Bu yaşta ne gibi bir problemin olabilir veya neyi düzeltmeye çalışıyorsun ki sorularına verecek bir cevabım da yok açıkçası. Sıkıntılarımın ve streslerimin kaynağı oldukça basit şeyler. Büyük bir çoğunluğunu okul ve dersler kaplıyor. Çok severek okumadığım bir bölümün içindeyim. Bu nedenle derslere girmek, o dersleri dinlemek hiç hoşuma gitmiyor. Yine aynı şekilde sınavlarına çalışmak içimden gelmiyor. Hal böyle olunca kendimi huzursuzluğun ve ufak çaplı streslerin içine atmış oluyorum. Belki ileride bölüm değişikliği yapabilirim ya da başka şeyler düşünebilirim, bilmiyorum.

Manevi anlamda da birkaç problemle uğraşıyorum şu aralar. Nedir bu manevi problemler? Arkadaşlık ilişkileri, aşk, aile ilişkileri gibi işin soyut taraflarında aklımı karıştıran ve beni huzursuz eden şeyler var. Aklıma takılan ve sürekli düşündüğüm, üzerine durup kendimi sıktığım bu olaylar benim modumu oldukça düşürüyor. Uzun bir tatil istiyorum böyle zamanlarda. Kimseyi tanımadığım bir yerde geçireceğim birkaç gün beni bu sıkıntılardan kurtaracaktır.

SPORA BAŞLADIM | MACFİT yazımda da bahsetmiş olduğum sağlıklı yaşam macerama da son hız devam ediyorum. Spora gidiyor ve beslenme şeklimi düzenliyorum. Şuan beslenme şeklimi iki öğüne çektim. Normalde de bahsettiğim gibi iki öğün yiyordum fakat aralarda atıştırmalar ve kaçamaklar yaptığım için pek bir faydasını görmüyordum. Şuan yaptığım şey ise daha katı ve dışarıdan daha zormuş gibi görünüyor. Fakat oldukça rahat bir şekilde bu sistemi sürdürüyorum. Sadece sabah öğünü ve akşam öğününden oluşuyor düzenim. Aralarda hiçbir şey yemiyorum, bir sürü bitki çayları ve kahve içiyorum. Akşam 17.00'da son öğünümü yani akşam yemeğimi yemiş oluyorum. Bu saatten sonra hiçbir şey yememeye dikkat ediyorum. Baktığınızda aç kaldığım süre oldukça uzun ben 1 veya 2'de uyuyorum. Yaklaşık 8 saat aç kalıyorum akşam yemeğinden yatma vaktime kadar olan sürede. Fakat hiç acıkmıyorum ve beni rahatsız eden de bir sorunla karşılaşmadım. Uyguladığım bu düzende yaklaşık 15 saat aç kalıyorum bir günde. Oldukça kafa karıştırıcı ve zor bir şeymiş gibi göründüğünün farkındayım fakat günün büyük bir bölümünü tok ve enerjik geçiriyorum. Benim uyguladığım bu düzen İntermittent Fasting adlı sisteme oldukça benziyor. Onun biraz daha esnetilmiş hali olarak düşünebilirsiniz. Bu konu hakkında bilgi sahibi olan birinden detaylı bilgi almak isterseniz linki şuraya bırakıyorum. 

Spora başladıktan sonra ne gibi bir değişim oldu? Bu tarz sorularla karşılaştığım için cevap vermeye çalışayım fakat daha yeni başladığım için büyük bir değişiklik gözlemlemedim. Fakat etrafımdan zayıfladın mı gibi şeyler duymaya başladım. Kilo olarak çok fazla bir kilo kaybım olmadı şuana dek. Fakat incelme yaşadığımı söyleyebilirim. Yavaş yavaş vücudumun sıkılaştığını görebiliyorum. Pilatesi düzenli bir şekilde yaptıkça hareketleri daha iyi ve yorulmadan yaptığımı gözlemledim. Bu da bedenimin dayanıklılığını ve gücünü artırdığının bir göstergesi. Benim istediğim şey de vücudumun güç kazanmasıydı. Bunu da ağırlık çalışmaları, pilates, yoga ve çeşitli kardiyo ile sağlıyorum. Çok yoğun bir programın içinde değilim, başlangıç seviyesinde olduğum için kendimi çok zorlamıyorum. Ama düzenli olarak devam ettirmeye ve kaldırdığım ağırlıkları artırmaya çalışıyorum. Spora başladıktan sonra tek sorun spor salonuna gidecek enerjiyi bulmak aslında. Spor yaparken bir sorunla karşılaşmıyorsunuz yeterli motiveye sahipseniz. Ben sadece gitmeye üşeniyorum ve kendime bahaneler üretiyorum hava çok soğuk gibi. Ama elbette pes etmiyoruz değil mi kızlar? Yaz için aldığım seksi bikinilerle sahilde hava atmayı planlıyorum. Birkaç tane yakışıklı kovboy tavladık mı tamam! Muhteşem bir yaz hikayesi sizi bekliyor olacak. O kaslı çocukları güzel ama zekasını yalnızca ruj seçmek için kullanan kızlarla harcamayalım. 

Bu ay sinema namına pek bir şey izlemedim. Nedense canım ne dizi ne de film izlemek istedi. Sürekli youtube da Kısmetse Olur ve İşte Benim Stilim kavgaları izledim. Kafamın biraz yandığını itiraf etmem gerek. Ve IQ seviyem de düştü. Üzerine Danla Biliç videolarını da eklediğinizde yarı bitkisel hayata girmiş gibi gezdim evin içinde. Ama bu ay biraz özüme dönüp kült filmlere yöneleceğim merak etmeyin. Yeni kitap almayı da inşallah unutmazsam kitap da okuyacağım. Resmen kitap almaya üşendiğim için kitap okuyamıyorum kaç gündür. Okulumun yanında da kocaman bir sahaf sürüsü var oysaki. Varsa film ve kitap önerileriniz bekliyorum yorumlarda.

Bu aralar böyleydim işte. Çok da ilginç bir hayatım yok gördüğünüz gibi. Normal bir insanın yaşadığı sıkıntılar, hayat düzeni... Bloga çok fazla yazı girmediğimin farkındayım. Bundan sonra haftada iki tane yazı paylaşmayı düşünüyorum. Pazartesi ve Cuma yazı yayınlamak gibi aklımda bir düşünce var ama bilemedim. Neyse siz neler yapıyorsunuz? İlginç bir şeyler oldu mu son zamanlarda? Sohbet edelim biraz.


BUNLARA DA BAKMALISIN!

22 yorum

  1. İki öğün yöntemini ben de sevmiştim. Arada atıştırmalık yoğurt güzel bir seçim oluyor.
    Çalışmalarının ve azminin karşılığını alacaksın yakında eminim. Hafiflemek gibi güzel şey var mı ya?

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hareketsiz ve sağlıksız bir yaşamın ardından spora başlayıp düzenli beslenince kendimi çok daha iyi hissettim. Gerçekten hafiflemek ve hareket etmek muhteşem hissettiriyor.

      Sil
  2. Okul konusunda seni çok çok iyi anlıyorum çünkü bende bölümümü severek okumuyorum ve bana çok büyük sıkıntı oluyor 😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Bir an önce bitse de kurtulsam diyorum içimden.

      Sil
  3. spor ama kendini de çok iyi hissettiriyordur yaa :) bir de bak belki yatay geçiş yapabilirsin kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu aralar yatay geçiş düşünüyorum okulu kesinlikle değiştireceğim çünkü bir türlü enerjim tutmadı. Ben enerji ve his olaylarına inanırım. Tabi bir sürü eksi yanı varmış okula girince gördüm.

      Sil
  4. Öncelikle sevmediğin bir bölümde neden okumak zorunda olasın ki. İnsanlar birkaç yılın hesabını yapıp ömür boyu sahip olacakları meslekle ilgili hata yapıyorlar. Tabi kendi tercihin.
    Asıl diyetle ilgili yazacaktım ben. Beslenme Alışkanlıklarımızı Değiştirebiliriz isimli bir yazı paylaşmıştım. Vaktin olurda okursan ve yorum yaparsan memnun olurum. Çünkü diyet konusunda uzun süreli aç durmanın daha başarılı sonuçlar getirdiğini düşünüyorum. Yani bence sen doğru bir beslenme uyguluyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyetle ilgili yazdığın yazıyı mutlaka okuyacağım. Şu aralar beslenme ile ilgili bütün bilgileri öğrenmeye çalışıyorum. Bölüm değiştirmeye gelince aklımda üniversiteye girerken de bir bölüm vardı o da psikoloji. Ama puanım yetmedi şuan bölüm değişikliği yapmaya çalışsam da puanım yetmediği için onu seçemiyorum. O yüzden seçebileceğim bölüm sayısı kısıtlı.

      Sil
  5. IF sistemi çok zor ben asla yapamazdım herhalde senin 15 saat aç kaldığını okurken gözlerim kocaman olsu desem yeridir. ama herkesin bünyesi farklı tabi kendini iyi hissediyosan ve rahatsan ne güzel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 15 saatin büyük bir bölümü uykuya gidiyor tabi gün içinde 5 saatlik bir aralıkta tokum. Sabah ve akşamdan yatmaya kadar olan kısımda aç geziyorum diyebiliriz. Bu beni çok zorlamıyor ama yemek yeme eylemini sevdiğimden sürekli ağzıma bir şeyler atasıp çiğneyesim geliyor.

      Sil
  6. Bende istemediğim bir bölümde okuduğum için çok memnun değilim eğer bölümünü değiştirme ihtimalin varsa hiç durma hemen değiştir. Ben biraz geç kaldım inşAllah seneye bitecek okul ama açıktan hatta belki örgün istediğim bir okulu mutlaka okuyacağım:) spora devam bana da şevk verdin hatta sıkılaşmaya ihtiyacım var çünkü :) ayrıca okulun yakınlarındaki sahafları mutlaka değerlendir bol bol kitap oku canım sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bölüm değiştirme konusunda soru işaretleri var kafamda ama okulu kesinlikle değiştireceğim. Umarım bu yaz bu işi halledebilirim. Spora da düzenli bir şekilde devam edebilirsem çok iyi olur. Kitap konusuna gelirsek sırf almaya üşeniyorum diye okuyamıyorum valla çok tuhaf bir insanım :))

      Sil
  7. Mesele salona gidebilmek. Orada dediğin gibi motivasyon sorunu olmuyor. Yorgunluk da kalmıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Götümü kaldırıp gidebilsem hiçbir sorun kalmayacak.

      Sil
  8. Sohbet mi ? Edelim... Çok eğlenceli şeyler oluyor bak :)
    işe git.. eve gel... uyu...işe git.. eve gel... uyu...işe git.. eve gel... uyu...işe git.. eve gel... uyu...işe git.. eve gel... uyu...işe git.. eve gel... uyu...işe git.. eve gel... uyu...işe git.. eve gel... uyu...işe git.. eve gel... uyu...işe git.. eve gel... uyu...işe git.. eve gel... uyu...işe git.. eve gel... uyu...işe git.. eve gel... uyu...işe git.. eve gel... uyu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İleride böyle bir düzene girmekten korkuyorum. Monotonluk benim bütün enerjimi sömürüyor ve bunalıma sürükleniyorum. O yüzden sürekli yeni bir şeyler yapmaya ve yeni alanlarda kendimi geliştirmeye çalışıyorum.

      Sil
    2. merak etme zaten monotonluğa kapılmak için henüz çoookk gençsin :)
      oturduğun yerde bile macera yaşayabilecek bir yaştasın keyfini çıkar :)

      Sil
  9. şu an ki sistem nasıl işliyor bilemiyorum ama bölüm değişikliğini muhtemelen düşünmüşsündür diye tahmin ediyorum, onun dışında yazını zevkle okudum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet düşündüm elbette. Yapabilirim fakat puanımdan ötürü geçebileceğim bölümler sınırlı, onlara da çok fazla bayılmıyorum. Bu yüzden geçsem mi acaba ya da geçtiğimde ne fark edecek gibi ikilemler içerisindeyim. Fakat okulu değiştirmeyi kesinlikle düşünüyorum. Evime uzak ve eğitim sistemini, imkanlarını yetersiz buluyorum.

      Sil
  10. ah okuması çok güzel ama uygulasam bir de :) belki sayenizde bir adım atarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir değişiklik yapmak her zaman güzeldir. Tavsiye ederim. :))

      Sil
  11. merhaba çok hoş bir sayfanız var, blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    http://hgkgunlukleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil